Kenapa rakyat Malaysia gemar akan perkara negetif ?

Actually tak semua la rakyat Malaysia macam tu ..sebab yeyn pun rakyat Malaysia jugak ..

Apa yang yeyn tengok segelintir rakyat Malaysia tu seolah olah langsung tak menghormati negara sendiri .. Yelah apa saja yang Malaysia ni buat mesti akan ada segelintir rakyat ni akan menghina , mencaci , mengutuk bagai .. kalau mengikut logik memang la kan .. Malaysia yang buat , rakyat Malaysia jugak yang akan menyuarakan pendapat .. tapikan , perlu ke caci , kutuk bagai ??

apa yang yeyn cuba nak ketengahkan adalah kita ni sebagai rakyat Malaysia, haruslah banyak2 bersyukur dengan keharmonian serta kedamaian keadaan kat Malaysia ni .. sebab kat Malaysia ni tada perang2 , tada orang mayat2 terlempar kat depan rumah ,dan tada jugak manusia yang hidup dalam ketakutan .. haa kira aman la tu kan ?? tu pun korang tak bahagia ke ?

yeyn kesian bila tengok ada orang kena kutuk gila2 .. orang yang kutuk tu hati dia macam mna eh ? hati batu kot .. kalau orang tu tunjuk sikit je kebolehan serta kelebihan yang beliau ada pasti kena kutuk habis2 ..sampai ada setengah tu down gila .. ada setengah tu buat2 lepas pandang .. alah adat la kan ? tapi kenapa orang tu kena kutuk2 bagai ? ganjaran apa yang dia dapat ?

pastu bila ada seseorang memikirkan sesuatu kebaikan untuk negara misalnya ..mulalah segelintir tu tak puas hati ..porak peranda, kacau bilau pun bermulalah ..konon2 dia nak tunjuk perasaan kata tak setuju .. time sekolah dulu diorang ni tido kot ... mungkin diorang yang membantah lagi membangkang ni ada sesuatu idea atau pendapat tapi diorang cuma tak tahun macam mna nak menyuarakan hasrat diorang tu ..At last pemusuhan , perperangan berlaku .. macam tu korang harapkan ?

Allah swt dah kata sebaik baik ciptaan adalah manusia .. kelebihan manusia adalah manusia ni ada otak plus akal lagi .. jadi , bila berotak berakal tu gunalah sebaik baiknya, sepintar pintarnya .. fikir dengan meluas .. jangan suka nak hentam orang je ..

PS: Pendapat yeyn adalah UMUM , bukan back up mana mana pihak .. tetapi yeyn sokong mana betul ^__^

Facebook Comment Source : Facebook Comment

0 orang baik ✿: